reklama

O tom, že aj pohromy v zamestnaní vám môžu zlepšiť deň.

JANA BENKOVA Malinový sen Máte radi voňavé, svieže maliny, ktoré patria neodmysliteľne k letu? Ak áno, určite vám bude chutiť aj posledný román od Jany Benkovej Malinový sen. Práve taký, totiž je.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Okrem toho tam autorka pridala pár kvapiek sexuálneho korenia a naozaj množstvo vtipu a pravdy. Áno, pravdy, o tom ako to v mnohých firmách chodí.

Eliška, mladá ambiciózna majiteľka personálnej agentúry, so svojim priateľom Borisom uzavrie stávku. Obaja sú vlastníkmi agentúry, no ani jeden z nich jej nešéfuje „tak naozaj“. O túto funkciu sa delia. Preto sa dohodnú, že ten kto vyhrá, dostane riaditeľské kreslo. Ich úloha je jasná: Nájsť si miesto vo firme, kde to ide dolu vodou a vydržať tam rok. Eliške sa podarí zamestnať v Ovocnom raji. Postupne zisťuje, že tam je vedenie, stratégie, plány, či nejaká systematickosť hlboko pod zemským povrchom. Postupne ako s Eliškou prežívate jej pôsobenie v zamestnaní, nemôžete veriť, že niečo takéto je naozaj možné. Žiaľ, je. Mnoho firiem, kde to (ne)funguje tak, ako práve v Ovocnom raji. Autorka nám s vysokou dávkou humoru opisuje niekedy priam tragické fakty a až trápne situácie, ktoré hlavná hrdinka so svojim vedením prežíva. Nebudem klamať, ak prezradím, že som sa počas čítania neustále usmievala a niekoľkokrát zo srdca zasmiala.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jedna pre mňa z najvtipnejších scén je práve táto:

Narovnala som sa tak prudko, že som si nevšimla, ako blízko pri mne stojí a hlavou som mu narazila do rozkroku. Strhol sa a ja som hľadala slová: „Prepáčte... Ja... Prepáčte mi to, fakt. Nechcela som sa ho dotknúť, vážne nie... Vlastne – ničoho som sa nedotkla, ja len... Ani neviem, čo sa stalo, som taká neobratná... Len mi je trápne, ako tu zbieram tie veci z chodníka... Prepáčte.“

Zastavil ma: „Máte tie kľúče?“ Zamračil sa. „Či nie?“

„Nájdem ich, nevidíte ako sa snažím? Bože, takmer mi tu vypadli také osobné veci,“ sypala som zo seba a ďalej sledovala ako dvíha obočie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale v knihe je veľmi veľa vtipných scénok, ktoré by sa sem nezmestili.

Okrem skvelého humoru si na svoje prídu aj milovníci horúcich písmen. Autorka okorenila príbeh šteklivými správami, ktoré si Eliška neustále posielala so svojim priateľom Borisom. A tak nás presvedčila, že aj láska po rokoch nemusí zhrdzavieť, ak sa o vzťah staráme a nenecháme ho zvädnúť.

Ako sa tento milý príbeh skončí, vám neprezradím. Kto vyhral stávku a či vôbec niekto, zistíte, ak sa začítate do skvelého románu, ktorý vás zahreje v nadchádzajúcich jesenných dňoch.

Obrázok blogu

Jana Benková nám opäť dokázala, že právom patrí medzi najpredávanejšie autorky. Svieže dialógy a výstižné opisy, ktoré sa zbytočne nenaťahujú, len aby zaplnili stránky, nás sprevádzajú počas celého deja.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veľké plus dávam celkovému dizajnu knihy. Román má prebal a po otvorení knižky nás prekvapí krásna ružová strana, kde je celá tvár modelky (na prebale je len polovica) a tak isto veľmi originálnym a praktickým „doplnkom“ je záložka v podobe fialovej šnúrky. Toto dielo je veľmi vydareným kúskom, či už po obsahovej alebo vizuálnej stránke.

Teším sa na ďalšie autorkine romány. Som presvedčená, že budú rovnako pútavé, pretože toto je jej dvadsiata kniha a inšpirácie jej stále nedochádzajú. V Nemecku jej vychádza tiež veľmi úspešný román Dievča s mačacím menomMalinový sen si môžete zakúpiť aj v českom jazyku. A už teraz viem, že onedlho sa môžeme tešiť na ďalší príbeh s názvom Šťastná žena (vyd. Brána).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak dočítania, priatelia!

Lucia Braunová

Lucia Braunová

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Milujem knihy a mojou vášňou, bez ktorej si už neviem predstaviť život, je písanie príbehov.Zatiaľ mi vyšli tri tituly: Nič krajšie už nepríde (2014), Desivé odhalenie (2015), Šťastie na prenájom (2016), V zajatí vášne (2016) - zb.poviedok, kde som prispela aj ja jednou.Onedlho mi vychádza 4. kniha Milovať je zakázané. Zoznam autorových rubrík:  Moje recenzieNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu