reklama

To, čomu uveríme, sa pre nás stane pravdou.

Nebo nie je výmysel TODD BURPO a Lynn Vincentová Koľko pravdy je v tomto príbehu? Každý nájde vlastnú odpoveď...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Názov a rovnako aj obsah sľubovali, že pôjde o román, v ktorom sa dočítam o zázraku. Príbeh je o malom chlapcovi Coltonovi. Mohlo by sa zdať, že celý dej sa bude odohrávať v nebi, ale nie je tomu tak. V riadkoch, ktoré sa čítajú naozaj ľahko, môžeme sledovať aj osud Coltonovej rodiny – jeho mamy, ktorá je učiteľkou, sestry Cassie a otca kňaza. A tu bol pre mňa kameň úrazu.

Do knihy som sa pustila s veľkým očakávaním a zvedavosťou, že sa dozviem niečo zaujímavé. Deti vedia najúprimnejšie opísať, čo zažili. Hneď na prvých stránkach ma zarazil fakt, že Coltonov otec a aj rozprávač celého príbehu je kňaz. Niežeby som mala niečo proti tomuto poslaniu, práve naopak, ale... Príbeh som začala spochybňovať a to som sa ešte ani poriadne nezačítala. Bola som presvedčená o tom, že pán Burpo (autor knihy) zážitky svojho syna pretlmočil na svoj obraz. A to obraz Cirkvi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Vrátim sa na začiatok a trochu Vám priblížim, o čom knižka je. Coltonova rodina sa chystá na výlet. Cestou však Coltonovi príde veľmi zle.

„Bezmocné dieťa trpí za naše chyby. Za mnou sa Colton mdlo ponoril ešte hlbšie do sedačky. Jeho mlčanie ma ohlušovalo viac než akýkoľvek rev.“

 Rodičia sa rozhodnú ísť okamžite na pohotovosť, kde mu zistia zápal slepého čreva. A pre túto operáciu sa malý chlapček mysľou dostane do neba. Podrobnosti Vám rozprávať nebudem, aby som neprezradila celý dej.

V knihe bolo pre mňa pár ťažko uveriteľných momentov. Colton sa stretol v nebi so svojou nenarodenou sestričkou, o ktorej vôbec nevedel. Jeho mama potratila v ranom štádiu tehotenstva. Colton ju opisoval ako malé dievčatko. Tu sa mi naskytla otázka, či sa v nebi rastie, pretože keď bábätko umrelo ešte nenarodené - veľmi veľmi maličké, ako ho mohol Colton vidieť v podobe dievčaťa?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na príbehu ma rušili citáty zo Svätého písma, pretože už na začiatku knihy som mala pocit, že autor sa nám snaží románom priblížiť kresťanskú vieru a riadky, ktoré vkladal z Biblie do deja ma v tom iba utvrdili.

Neodcudzujem ho za to a ani to neklesá na hodnote knihy. Ale práve preto je pre mňa tento príbeh skôr snahou kňaza presvedčiť, čo najviac ľudí o existencii neba, a ktorí neveria, alebo si nie sú istí, prikloniť ich k Cirkvi. Práve pre tých nerozhodných (áno aj takí sú), to môže byť skvelý spôsob ako im pomôcť.

Rovnako nespochybňujem Coltonove zážitky a netrúfam si povedať v akej miere sú presné a pravdivé, no mám pocit, že to čo Colton zažil pri operácii (návštevu neba) je dôsledkom toho, v čom celý svoj doterajší život vyrastal a čo mu vštepovali rodičia. Je prirodzené, že sa mu to stalo vlastným a dostalo sa mu mnohé do podvedomia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V príbehu ma však zarazila jedna vec, ktorá spochybnila moje „teórie“. Colton videl pána Ježiša. No žiadny obrázok, nevypovedal jeho podobe. Až raz na internete pán Burpo objavil kresbu božieho syna, ktorého autorkou bolo malé dievča. Bol to obraz, ktorý ono videlo, keď tiež navštívilo nebo. Keď ho ukázali Coltonovi, povedal, že presne takto pán Ježiš vyzerá.

Obrázok blogu

Tak sa sama seba pýtam: koľko pravdy je v tejto knihe?

Ak si ju prečítate, sami si na otázku odpoviete. Chvíle strávené pri románe neľutujem. Je to milý príbeh, ktorý mi privodil príjemné pocity, pár otázok a rozjasnil mi dušu v tomto pochmúrnom počasí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno sa raz dozviem, či Coltonov otec niečo prikreslil, alebo pretlmočil iba to, čo jeho syn zažil. Ale o tom vám už nebudem môcť porozprávať. J

Prajem vám príjemné čítanie.

Za recezný výtlačok ďakujem portálu abcknihy.sk. Knihu si môžete zakúpiť na ich portáli.

Lucia Braunová

Lucia Braunová

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Milujem knihy a mojou vášňou, bez ktorej si už neviem predstaviť život, je písanie príbehov.Zatiaľ mi vyšli tri tituly: Nič krajšie už nepríde (2014), Desivé odhalenie (2015), Šťastie na prenájom (2016), V zajatí vášne (2016) - zb.poviedok, kde som prispela aj ja jednou.Onedlho mi vychádza 4. kniha Milovať je zakázané. Zoznam autorových rubrík:  Moje recenzieNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu