reklama

Krvavé Šenky neboli nikdy krvavejšie

Inšpirovali sa historkami z tejto strach naháňajúcej obce a spoločne vytvorili úžasnú detektívku. Stačili dve slovenské autorky, dva talenty, napätie a skvelý nápad, aby vznikla napínavá detektívka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

EVA HRAŠKOVÁ a KRISTÍNA JEŽOVIČOVÁ

Obrázok blogu

Zatvorte oči a predstavte si, že ste hlavná hrdinka Rebeka Zimová, ktorá prišla o svoju milovanú sestru a ba čo viac takmer o identický odraz seba, o svoje jednovaječné dvojča. S týmto by sa mohol sotva niekto vyrovnať. Nedokázala to ani Rebeka a touto bolesťou, ktorá ju pomaly zabíja, pochováva fungujúci vzťah, ale kto by sa jej čudoval? Prišla o viac ako priateľku, prišla o svoju spriaznenú dušu, svoje druhé „ja“. Prešlo päť rokov - takmer šesťdesiat mesiacov, kedy Rebeka nedokáže na sestrinu brutálnu vraždu zabudnúť. Vo chvíli, keď sedí v aute, hlas redaktora z rádia ju prinúti zmeniť trasu cesty domov, pretože oznamuje, že jej vozovka je pre nepriaznivosť počasia neprejazdná. A tak sa ocitá, hoci nerada, pri obci Krvavé Šenky a tu sa jej všetka tá hrôza vráti. Cíti, že musí vraha vypátrať stoj, čo stoj. Je presvedčená, že jej sestra inak nenájde pokoj.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prichádza na policajnú stanicu, kde sa stretáva s novým vyšetrovateľom, ktorý sa ochotne ujme odloženého prípadu, pretože sám nemôže veriť, že sa táto vražda iba tak „ututlala“ a spolu sa púšťajú do napínavej honby na vraha, ktorá môže mať pri konci tragické dôsledky.

Ak by sa na príťažlivom obale nevynímali dve mená autoriek, vôbec by som nevedela, že tento príbeh je dielo spojené z dvoch rukopisov.

Strany príbehu vás nútia otáčať ich a čítať, pokým nezistíte, kto je ten chladnokrvných vrah. Možno máte nejakého vytipovaného a chvíľu ste si určite istý, že práve táto osoba za tým všetkým stojí, no v nasledujúcej kapitole vás autorky vyvedú z omylu a vy ste znovu na začiatku, rovnako ako Rebeka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dievčatá sa rozhodli, že do detektívky pridajú trochu erotiky a urobili naozaj veľmi dobre, pretože okrem krvi, nechutných historiek zo Šenkov, či vrážd, si oddýchnete práve pri týchto scénach, ktorých je samozrejme pomenej (nečakajte žiadne desaťstranové opisy pohlavného aktu - milovníčky „iba“ erotickej literatúry, by sa tu asi nenašli). Titul skrýva aj vtipné scény. Mne sa kútiky úst dvíhali pri dialógoch na policajnej stanici. Veľmi sa mi páčila postava sexi vyšetrovateľa Andreja Postrka, ktorý mal vždy trefnú (občas krutú) poznámku pre svoju rajcovnú sekretárku Danu.

Táto detektívka osloví zaručene aj mužov, pretože sa v nej nenachádzajú žiadne cukrové výrazy

SkryťVypnúť reklamu
reklama

a prehnané romantické scény, hoci cit tam nechýba.

Zamýšľala som sa, či je v knihe poznať ženský rukopis. Na chvíľu som prisvedčila, že áno, ale keď som sa zamyslela viac, nemohla by som skalopevne tvrdiť, že knihu písali ženy, pretože aj v knihách, ktorými sú autori muži, nájdeme kúsok romantiky, nehy či lásky.

Kniha ma očarila obálkou, no potom ma dostal samotný príbeh a jeho spracovanie. Vďaka koketným, či vtipným dialógom, dynamike deja, opisom, ktoré boli pre dej „tak akurát“, postave vyšetrovateľa Andreja Postrka (do ktorého sa nejedna čitateľka môže zamilovať), scénam zo psychiatrie, či stretnutiam s Jozefom (obyvateľ Krvavých šenkov, ktorý poznal každú vraždu) ma kniha úplne dostala a rovnako ako na obálke ani v románe by som nezmenila nič.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Táto kniha patrí medzi najlepšie, ktoré som za tento rok prečítala a autorkám srdečne gratulujem k vydarenému titulu a prajem im, aby im to spolu naďalej tak „písalo“.

Lucia Braunová

Lucia Braunová

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Milujem knihy a mojou vášňou, bez ktorej si už neviem predstaviť život, je písanie príbehov.Zatiaľ mi vyšli tri tituly: Nič krajšie už nepríde (2014), Desivé odhalenie (2015), Šťastie na prenájom (2016), V zajatí vášne (2016) - zb.poviedok, kde som prispela aj ja jednou.Onedlho mi vychádza 4. kniha Milovať je zakázané. Zoznam autorových rubrík:  Moje recenzieNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu